God hjælp til at slippe for spændinger

Afadmin

God hjælp til at slippe for spændinger

Jeg har for nylig haft mange spændinger i nakken. Dette har resulteret i hyppig hovedpine og meget lig en migræneoplevelse. På grund af dette har min læge rådet mig til at tage fri fra mit job som lærer.

 

Om to uger fra i dag har jeg to uger fri for at hvile min nakke så meget som muligt. Jeg er ikke sikker på, hvordan dette ubehag har udviklet sig. Måske har jeg kigget for meget på børnenes kunstværker, eller måske har jeg båret de små for længe. Under alle omstændigheder er skaden opstået i min sommerferie og under arbejdet.

Jeg nyder fritiden

Selv om jeg nyder at lave forskellige gør-det-selv-projekter og dyrke en masse sport og motion i mine ferier, har denne gang været en undtagelse. I stedet har jeg sørget for at gå meget udenfor og slappe af i det dejlige vejr. Vi har sat en hængekøje op, som er fantastisk at ligge i, når min krop er spændt. Derudover har jeg lavet en masse lækker mad, hvilket er godt til at slappe af ved disse lejligheder.

Jeg elsker at få massage

Jeg er også begyndt at få massage, og jeg har aldrig haft noget lignende. Min professionelle massør har identificeret mange områder i min krop, hvor jeg har spændinger, hvilket virkelig har hjulpet mig til at slappe af.

 

Han mener, at min nakkespænding skyldes min lænd, som tilsyneladende var helt låst. Han bruger udtrykket nordisk massage som betegnelse for en form for terapeutisk massage, der består af fysiologisk massage, bindevævsmassage og forskellige andre teknikker, og det virker bare på min krop.

 

Jeg er i øjeblikket indskrevet i et behandlings program, hvor jeg skal gå hver anden uge, og jeg har allerede været der to gange. Det er fantastisk at se fremskridtene, for jeg kan mærke en stor forskel.

Yoga er fantastisk

Jeg plejede at dyrke meget yoga, da jeg var yngre, og jeg er begyndt igen for nylig. Det er ikke kun for at afstresses, men også for at styrke mine muskler. Jeg finder kortfattede klasser på platforme som YouTube, der varer omkring 10 minutter, og prøver at arbejde dem ind i min daglige rutine, så jeg altid er fysisk aktiv på en sund måde.

Om forfatteren

admin administrator

Skriv et svar